SCIO

scio_web.span_sr-only.basket

Webová aplikace pomůže najít lektora pro doučování

(Praha, 12. 10. 2021) Po pilotním režimu spouští Scio naplno svou novou aplikaci ScioDoučování, která propojuje lektory se studenty. Zájem o ni mají i školy, které se účastní Národního plánu doučování vyhlášeného Ministerstvem školství.

Najít si češtináře, matikáře, angličtináře, fyzikáře, chemikáře nebo jiného odborného lektora na doučování nebo prohloubení znalostí nebylo nikdy snazší. Nově spuštěná aplikace ScioDoučování je platformou jak pro lektory nabízející své služby, tak pro děti a jejich rodiče hledající pomoc se vzděláváním. Na stránkách Sciodoucovani.cz lze po jednoduché registraci a vytvoření lektorského profilu nabízet své pedagogické schopnosti, nebo naopak hledat vhodného člověka na doučování. Samotné objednání lektora přes aplikaci ScioDoučování je velmi podobné nakupování na e-shopu.

Následná výuka probíhá online, přičemž přístup je plně přizpůsoben individuálním potřebám studenta. Výuka může mít čistě individuální podobu, či se společně může domluvit i více žáků a podělit se tak o náklady na lektora. Systém nabízí i jednoduchou možnost rezervace konkrétního času výuky. Lektora lze vybírat nejen podle jeho specializace a pedagogických schopností (recenzí), ale také na základě osobních sympatií, dle rozhovoru s lektorem nebo lektorova osobního medailonku. Zájemce o výuku tak vidí, zda si s lektorem bude rozumět i mimo samotnou výuku. Volit lze rovněž mezi „běžnými“ lektory a tzv. ScioLektory, kteří prošli výběrovým řízením a u nichž tak Scio garantuje kvalitu výuky. „Chceme ukázat i těm rodičům, kteří v posledních měsících získali negativní zkušenost s online výukou, že i tato forma vzdělávání může být efektivní. Dvojnásob to platí v případě kombinace individuálního přístupu a vyškolených lektorů,“ říká Lenka Olivová, která má ve společnosti Scio na starost projekt ScioDoučování.

Nová vzdělávací platforma startuje v době, kdy ze strany rodičů ale i samotných škol výrazně roste zájem o dohánění látky zameškané v uplynulých měsících kvůli pandemii. „Už na základě pilotního provozu jsme zaznamenali zájem především ze strany rodičů žáků druhého stupně základních škol. Spíš než o potřebu jednorázové přípravy na test nebo zkoušení se zajímají právě o systematické doučení zanedbané látky,“ vysvětluje Lenka Olivová a dodává: „Aktuálně je největší zájem o lektory angličtiny, matematiky, fyziky a chemie.“ Nabídka se nicméně nesoustředí pouze na hlavní školní předměty a lektora lze najít například i pro oblast tzv. měkkých dovedností, programování, psychologie nebo dějin umění, mezi jazyky si pak lze objednat výuku slovenštiny stejně jako třeba latiny.

Kapacity lektorů jsou k dispozici i školám, které v rámci tzv. Národního plánu doučování pro žáky ZŠ a SŠ vyhlášeného ministerstvem školství nebudou schopny zajistit doučování vlastními silami. Veškeré ministerstvem alokované prostředky na tento projekt jdou přímo ve prospěch lektora a Scio zde funguje pouze jako zprostředkovatel. „Chceme tak i my napomoci českému školství co nejdříve zacelit aktuálně výrazně rozevřené nůžky v kvalitě vzdělání mezi jednotlivými žáky a studenty,“ poznamenává Lenka Olivová s tím, že již probíhají jednání s několika školami.

Scio

Moderní vzdělávání i na váš e-mail

1× do měsíce vám pošleme souhrn těch nejzajímavějších článků o moderním vzdělávání. Buďte napřed!

Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.